Kaloriferin Düşük Devirlerde Soğuk Üfleyip, Yüksek Devirlerde Sıcak Üflemesi (SORU - CEVAP)

Kalorifer Peteği
SORU ;

Meraba ustacim benim arabada da antifiriz koyduktan sonra bi isinma problemi cikti arabanin herşeyi normal calisiyor hasreti motor sicakligi filan normal yalniz kalorifer araba rolantidayken sürekli soğuk ufluyor .gazverip çeviri 4bin devire filan cikardigimda hemen isiniyor sonra birakinca tekrar soğuyor bunun sebebi sizce ne olabilir şimdiden cevabiniz için teşekürler.

CEVAP ;

Merhaba Erdem bey. Bahsettiğiniz problem düşük devirde suyun yeterli devirdaim etmemesinden kaynaklanıyor. Düşük devirde çalışırken motordaki sıcak su kalorifer peteğine ulaşamadığı için kalorifer soğuk olur, gaza bastığınızda da sıcak su peteğe ulaşabildiği için kaloriferden sıcak hava geliyor.
Suyun düşük devirde devirdaim etmemesinin sebebi devirdaim yani su pompasının paletlerinin kırılmış olması olabilir veya da soğutma suyunun dolaştığı herhangi bir yerde tıkanıklık olabilir. Servise gidip devirdaim pompasını ve sistemi kontrol ettirmenizi öneririm, saygılar.

17 yorum :

  1. Merhaba sorununuz devirdaim ponpası değişim saglarsanız sorununuz çözülecektir ve değişimden sonra muhakkak kaliteli bir antifiriz koyunuz su değil

    YanıtlaSil
  2. Hocam ben de de aynı sıkıntı var aracım yolda giderken hararet 80 e düşüyor 90 a çıkacak gibi oluyor çıkmıyor rolantide giderken ılık üflüyor devirdaim pompası arızalıydı yeni taktırdım bu arada benimkinde ne sorun olabilir gaza basınca sıcak veriyor içeri saygılar aracım lada şamara 93 model

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar bendede opel vectra b kasa var kalorifer soğuk üflüyor petek giriş çıkışları çok sıcak iki kez petek değişti ama yinede ısınmıyor sıcak soğuk vana si da çalışıyor

    YanıtlaSil
  4. tipo aracimin gaza basinca sicak üflüyor rolantide soguk üflüyor acaba hava olabilirmi

    YanıtlaSil
  5. Hocam bem aracım citroen berlingo dizel araç yedek su deposundan sürekli su eksiliyor ve ısıtma problemi var Conta yeni yapıldı tamirci termostat ı açık taktım diyor yağ tıkayıp hararet yapmasın diye ama aradaki su eksiltme problem i yinede çözülmedi boşuna mı conta değiştik yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  6. Clio 2 aracım yüksek devirler sıcak rolentide ve düşük devirlerde ılık üflüyor..
    2 kez radrötör petegini temizlettim ama aynı sorun devam ediyor sorun ne olabilir saygılarla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorununuzu nasıl çözdünüz bendde aynı araç ve aynı sorun var.

      Sil
  7. Sorun lpg su borularinin paralel bagli olmasından yada sistemde hava var

    YanıtlaSil
  8. Devirdaim pompası hararet müşürü yada radyatör temizliği gerekli olabilir kaliteli bir servisten yardım almınızı öneririz.

    YanıtlaSil
  9. Slm usta cim.benim lada samara 2000 model aracim in kaloriferi bir soguk bir sicak hava ufluyor sorun termostatmi yoksa motorda hava mi var.

    YanıtlaSil
  10. Selam. Aracım 30 40 km yol yapana kadar ılık üflüyor. Sonra alev gibi sıcaklik veriyor. 40 50 km daha böyle dewam edip tekrar ılık üflemeye başlıyor. Termostadı degistirdim üzerinde 82 lik vardı, 88 lik taktım. Peteği değiştirdim. Klapayı sicak soğuk ayarlayan en sıcak konumda sabitledim plastik kelepçe ile. Sonuç yine aynı. Başka ne önerirsiniz? Mitsubishi colt aracım 2008 140 bin kmde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devirdaim ve/veya kalorifer hortumları kaynaklı görünüyor. Araç LPG'li ise Regülatör çok yukarıda konumlandırılmışsa bu sorun yaşanabiliyor.

      Sil
  11. Benim 1998 opel astra 1.6 CD yüksek devirde normal ısıtıyor ama normal devirde soğuk geliyor petek girişleri ikisinde de sıcak termostatı deyiştim devir dayımı yaptım peteği 2 defa temizledim fayda etmiyor ne yapmam lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalorifer hortumları tıkalı olabilir. Araç LPG'li ise Regülatör fazla yukarıda konumlandırılmışsa bu sorun yaşanabiliyor.

      Sil
  12. Selam aleyküm arkadaşlar benim aracım r 19. Termostat kışlık takıldı
    Aracım rolantide hararet 90 larda ama yol giderken 30. Lara kadar düşüyor nedendir yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  13. Takılan termostatda sıkıntı olabilir. Hararet müşürü arızalı olabilir

    YanıtlaSil
  14. Aracım audi A4 B7 kasa..2.0 benzin lpg li..araca gaz verince 3000-4000 devir yada 80-90 km hızda gidince kalorifer sıcak üflüyor gazdan çekince soğuyor. Giriş çıkış hortumlari ikiside sıcak. Termostat yeni. Hararet normal seviyede.Kalorifer temizliği yapıldiktan sonra ilk başta düzeldi fakat 1 hafta sonra yine aynı sorun oldu. Havasını alıp suyunu tamamlıyoruz birkaç gün düzeliyor sonra yine soğuk üflemeye başlıyor. Degerli cevaplariniz icin şimdiden teskkurler.

    YanıtlaSil

Konuyla ilgili yorumlar yapabilir, aracınızda yaşadığınız bir problemi diğer kullanıcıların okuması ve yorumlaması için paylaşabilirsiniz.