R9 Broadway Vites Problemi (SORU - CEVAP)

R9 Broadway Vites Kolu
SORU ;

Merhabalar; 1985 model R 9 L423 (brodway); acemilik çıksın diye alındı. Her şeyi güzel ancak geri vitese çok zor geçiyor. Mandalı çekip sola vurarak ve bir kaç denemede geçiyor.
Önceki sahibi: paslanan geri vites demirini tamir ettirmiş ve ondan sonra olduğunu söyledi. Bir ustaya götürdüm; hiç bakmadan; bu sorunu çözsem belki diğer viteslerde sorun çıkar diye laflar edince bakıtmadan/yaptırmadan döndüm. Şimdiden teşekkür ederim.


CEVAP ;

Merhabalar
Broadway ların vites kolundan şanzımana hareketi uzun ve eğimleri olan bir çubuk vasıtasıyla iletiyor. O çubuğun yön ayarı iyi ayarlanmazsa viteslerde sıkıntı yaşanır, yani konumu çok hassas. O yüzden çubuk her hangi bir sebepten dolayı (kırılır, çürür, eğilir, vs ) özelliğini yitirirse kesinlikle yenisi ile değiştirilmelidir. Aksi takdirde sıkıntı yaşatır.

Ayrıca yeni takılan vites çubuğuna da yön ayarını iyi yapmak gerekir. Çubuğun yenisini de taksanız ayarı düzgün olmazsa yine viteslerde sıkınıt yaşatır. Özellikle geriye takacağınız yerde 1. vitese geçer, vites kolu ortalı durmaz, 5. vitese takarken 3. vitese geçer gibi sıkıntılar olur.

Size tavsiyem vites kolu tamir görmüşse mutlaka yenisi ile değiştirin ve de ayarının düzgün yapılmasını sağlayın, saygılar...


Gönderen : Fahrettin MADEN

2 yorum :

  1. Selamın aleyküm abi 95 model model brodway arabayı 1. Vitese atıyorum arabaya gerıye gecıyor

    YanıtlaSil
  2. Slm ben de 92 var aynısı bedede var 1 atarken geriye geçiyor bunu nasıl yaptırabiliriz yada herhangi parçayı alıp taktırmak lazım ben alıştım ama muayene az kaldı önceden hafif kusur yazmış lar şimdiden teşekkürler bilgiler için

    YanıtlaSil

Konuyla ilgili yorumlar yapabilir, aracınızda yaşadığınız bir problemi diğer kullanıcıların okuması ve yorumlaması için paylaşabilirsiniz.