Citroen C5 Viteslerde Gelen Ses Problemi (SORU - CEVAP)

SORU ;

Selamlar. Vatana millete faydalı işler yaptığınız için teşekkürlerimi sunarım.
Aracım Citröen 2011 Ehdi C5. Km 53000.

Sorunum;
2. vites den 3 e geçerken uğultu gelmesi. Gaza yüklendikçe ses inceliyor. 4. vitese atınca ses kesiliyor. Ses gelirken, boşa atınca ses kesiliyor. 1,2 vitesde birşey yok.

Benzer ses, 5. vites de 70-80 km hızda ve 6. vitesde 90 km hızlarda da mevcut. Bunda vitesi boşa aldığımda sesin kesilmediğini, ama bazende kesildiğini farkettim. Bu nokta da kafam karıştı.Bir çok ses birbirine malesef benzemekte.

Sehiriçindeki bahsettiğim ses, araç soğukken çok az yapmakta. Buda belki belirleyici etken olabilir. Servise gittiğimde, 3. vites dişli rulmanı dediler. Tam emin olamadım tabi. Fikirleriniz önemlidir. Şimdiden teşekkür ederim.

Citroen C5


CEVAP ;

Merhabalar elimden geldiğince bişeyler yapmaya çalışıyorum eksik olmayın.

Asıl branşım olan Citroen in, şanzımanlarının arızaları aslında genel olarak hep aynı oluyor. Bunun içinde C5 şanzımanları da dahil. Bu şanzımanlar genelde grup dişlisinin bilyasını veya da prizdirek bilyasını bozduğu zaman bu tip sesler ortaya çıkarır.

Gaza basarsınız ses gelir, gazdan ayağınızı çekersiniz ses ya değişir ya da kesilir. Bu kaç tane bilyanın ne derece bozulduğuyla da alakalıdır tabi. Servisinizin size verdiği yanıtı yorumlamak istedim. 3. viteste rulman bulunmaz. Serviste bunu size söyleyen kimse bu yorumlarımı okutun isterseniz. 3. Vites dişlisi grup mili üzerinde döner, arasında bilya falan yoktur. Hatta yanlış hatırlamıyorsam burç bile yoktur. Yağ sayesinde aşınma olmaksızın mil üzerinde döner.

Bugüne kadar yaptığım bu şanzımanlarda kesinlikle 3. vites dişlisinden bu tip problem olduğunu görmedim. Bu olmayacak anlamına gelmez ancak bunun olması için ya şanzıman içerisinde yağ olmaması gerekir, ( yağ olmazsa zaten sadece  3. vites dişlisi değil tüm parçalarda sıkıntı çıkar ) ya da herhangi bir parçanın kopup bu dişliyi sıkıştırması gerekir.

 Her neyse aracınıza dönecek olursak görmeden kesin bişey demem yanlış olur ancak tahminimce şanzıman içerisindeki prizdirek bilyası (rulmanı) veya da grup milinin uçlarındaki iki bilyaladan birisi veya ikisi bozulmuştur. Gelen sesin sebebi de bunlardır. Eğer sadece 3. viteste problem olmuş olsaydı, ya 3. vitese taktığınızda ses kesilirdi, ya da sadece 3. vitese taktığınızda ses gelirdi.

Diğer bir ihtimal de yine şanzıman içerisinde diferansiyelin yani ayna mahuriti denilen parçaların aks a bağlanan her iki ucunda bilya bulunur. O bilyalar bozuk olursa da böyle bir ses yapabilir. Zaten şanzıman inip dağıldığında içindeki bozuk bilyalar el ile tespit edilip gerekenler değişir ve sorun kalmaz. Size tavsiyem güvendiğiniz bir ustaya şanzımanı indirip dağıttırın, o zaten bozuk bilyaları ve şanzımanın içini kontrol edip toplar. Bu arada sesin şanzımanın içinden olduğunu da tahminimce kesin olarak görüyorum. Umarım yardımcı olabilmişimdir saygılar..


Gönderen: Ali CEYLAN

Tepkiler:

8 yorum :

  1. Geniş ve detaylı açıklamanız için emeğinize teşekkür ederim.

    Bir çok c5, DS4, C4, yani kısaca psa grubu MCP şanzımana sahip araçlarında 3. vites sesi duyulduğunu öğrendim. Buna manuel C5 de dahil. Sorunun kronik olduğu, parçalar değişse bile yine ilgili sesin yapmayacağı garantisini de alamadım. Biraz devirli kullanınca sesin incelip kaybolduğunu görüyorum. Şimdilik bunu tolere edebilir, bu şekilde kullanmaya devam edebilirim. Açıkçası çok da rahatsızlık sezmiyorum.

    Asıl merak ettiğim, özellikle 84. km hızda yokuş aşşa giderken, ( dik yokuş değil ) buna benzer bir uğultununda gelmesi. Sesi duymak zor. Kimse anlamaz : ) Ama ben duyuyorum.
    Düzlüğe çıkınca uğultu kayboluyor. Bu arada da şanzımanı boşa aldığımda ses yine devam ediyor. Bu bazen yapmıyor. Bazen yapıyor. Otobüslerin şaft sesine benzemekte. Boşa aldığım halde yapmaya devam etmesi düşündürdü. Tekerlek bilyaları sağlam. Lastikler yeni. Bu durumu anlayamadım. Ustaya durumu anlatsamda eminim anlayamayacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim eksik olmayın,

      Psa grubunda 3. viteste kronik bir sorun olduğunu ilk defa sizden duyuyorum, görmek ise nasip olmadı hala. Aksini iddia edemem ancak daha önce hiç rastlamadım. Yukarıdada belirttiğim gibi bu şanzımanlar genelde bilyaları bozar, istavroz dişlilerinin uçlarını kırar, senkromeçler yalama olur vs.

      Sizin duyduğunuz sese gelince acaba sağ aks ın orta askı bilyasını söküp kontrol ettrdiniz mi, ettirmediyseniz bu bilyanın sağlam olduğundan emin olun derim. Eğer sağlamsa daha sonra şanzımanda aranması gerekir bu sesin.

      Sil
  2. Yanıtınız oldukça hızlı. Teşekkürlere yetişemiyoruz :)
    Aracımdan çok memnunum. Herşeyi ile. AŞırı titiz olmamdan kaynaklı bu tip seslere çok duyarlıyım. Müzisyenliğinde getirdiği negatif bir özellik olsagerek.

    3. vites ile alakalı duyumumun tabiki gerçeklik payı sorgulanır. Birkaç yerden sadece duydum.

    Vites geçişleri ve haricinde daha başka bir ses duymadığımdan, uzun yoldaki o garip uğultu sesine yönelik yorumunuzu yarın ustama anlatıp askı bilyasına bakacağım.
    yolun meiline göre sesin gelmesi, düzlükte kaybolması askı bilyasına binen yük ile alakalı olsa gerek. Araştıracağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vaktim oldukça yazmaya çalışıyorum :) Haberlerinizi bekleyeceğim .

      Sil
  3. Mrb benim arabam soğuk hava var ama isitmiyor.ustaya gittim su pompasi,Termostat ve petegi değişti ama hala aynı usta diyor içerde ikinci bir petek varmış onu temizlemem lazim araba passat 2002 yardimlariniz için simdiden tşk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meraba. Öncelikle motor ısınıp da kalorifer mi soğuk yoksa motor normal çalışma sıcaklığına ulaşamıyor ve soğuk mu kalıyor ?

      Sil
  4. Motor normal sıcaklığına ulaşıyor.motorun ısınmasıda bi sorun yok ama sicak yerine siguk üflüyor.

    YanıtlaSil
  5. aracım peugeot 301 dizel aracımı ilk çalıştırdığımda takırtı ses geliyor çalıştıktan sonra kesiliyor, aynı sesi stop ederken yapmıyor, birde vites atışlarda debriyajı braktığımda tak diye bir ses geliyor nedendir teşekkür ederim

    YanıtlaSil

Konuyla ilgili yorumlar yapabilir, aracınızda yaşadığınız bir problemi diğer kullanıcıların okuması için paylaşabilirsiniz. Dilerseniz sorularınızı üst kısımda bulunan ''İLETİŞİM'' panelinden, aracınızın marka, modelini ve arıza bilgilerini detaylı olarak belirterek iletebilirsiniz..