1993 JEEP GRAND CHEROKE 5.2 ÇALIŞIP SONRA STOP ETME SORUNU

1993 Model Jeep Grand Cheroke 5.2 Çalışıp Sonra Stop Etme Sorununa İmmobilizer ı İptal Ederek  Çözüm Buldum

Başlıkta da belirttiğim bu aracın sorunu çalışmamak değil, çalışıp ardından hemen stop etmek. Bu sorunu her zaman da yapmıyor, sadece arada sırada. İmmo su kilitleyen araca normalde kendi anahtarıyla kapıları açıp kilitleyince sorun düzelir genelde. Ama bu araçta işe yaramadı. İmmobilizer ( scurity ) kilitlediğini biliyorduk ama çözümünü bulamadık. Diğer araçlardaki gibi iptal etme şansımız da yoktu. Çünkü aracın ayrıca immobilizer beyni yok, motor beyniyle çalışıyor. 
1993 Jeep Grand Cheroke

O kadar uğraşmamıza rağmen, sadece adını hatırlamadığım yabancı bir forum sitesinden bulabildiğim bir yöntem immo yu devre dışı bırakıp aracı çalıştırabilmemizi sağladı. Bu arızayla karşılaştığımızda ne yaptıysak aracı sürekli çalıştıramadık. Hep çalıştı ve hemen ardında stop etti. Ateşleme, benzin, okuyucular, sensörler, kapılar, motor beyni yani uğraşmadığımız yer kalmadı. Arada bir canı istediğinde normal olarak çalıştı, ama bu normallik hep bir kaç gün sürüyordu, sonrasında yine aynı arıza. Türkiye nin önde gelen şehirlerinden bir kaç amerikan ustalarıyla görüşsek de onlardan da olumlu çözüm bulamadık.

Hala bu arızayı net olarak çözmüş değiliz ama en azından geçici çözümünü yukarıda da bahsettiğim gibi buldum. İşine yarayan olursa diye de burada paylaşmak istedim. 

Araç çalışıp sonra kendiliğinden stop ediyorsa öncelikle;

Grand Cheroke immobilizer devre dışı bırakma
Şoför kapısını açın ve resimdeki ''lock'' butonuna basıp kapıları kilitleyin. Kilitledikten sonra aracın içerisine oturup kapıyı kapatın. 16 saniye kadar bekleyin. Sonra marşa basın. Bu şekilde aracın immo su devre dışı kalıyor ve araç sorunsuz çalışıyor.

16 Saniye bekleme aşamasındayken ilk başlarda ''SCURİTY'' ikazı hızlı yanıp sönerken 16. saniyeye doğru yavaş yavaş yanıp sönüyor. Bu esnadan sonra da marşa basabilirsiniz.

Daha sonra yine aynı arızalarda aynı işlemleri tekrarladığınız her seferinde araç düzelecektir. Dediğim gibi kalıcı çözüm bulamadık ama bu geçici çözüm bile bir çok kişinin işine yarayabilir. 
Bu konuda bilginiz veya görüşünüz varsa lütfen yorum kısmından belirtiniz, saygılar.

Tepkiler:

6 yorum :

  1. Paylaşımlarınızı beğeniyorum...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler. güzel bir yazı

    YanıtlaSil
  3. Ustam gerçekten çok güzel ve yararlı bilgileri paylaşıyorsunuz.Paylaşımlarınırızı okurken sanki sizinle karışılıklı muhabbet ediyo gibiyim okadar samimi ve içtensiniz.Bende 2 yıllık Otomotiv Teknolojisi mezunuyum ve yedek parça tedarikçisinde çalışıyorum ve bilmediğim şeyler öğrendim sayenizde.Sanırım tahminlerime göre tamir ustasısınız paylaştığınız şeyleri çoğu insan sır gibi saklar ve sorduğumuzda cevap vermemeyi geçiştirmeyi tercih eder.Bu yüzden size teşekkür etmeden geçemedim.Sağladığınız bu faydalardan dolayı size Çok Teşekkür Ederim Mehmet Bey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Eksik olmayın. Elimden geldiğince vakit buldukça bilgi ve tecrübelerimi paylaşmaya çalışıyorum. Tabi bunlardan olumlu yorum almaktan mutlu oluyorum. Beğendiyseniz ne mutlu bana.

      Sil
  4. Benim araçta hiç ateşleme yapmıyor sokmedigimiz yeri kalmadı bilgi veren arkadaşlar olursa çok makbule geçer bobinden elektirik çıkışı yok krank sansürü ve disbiratorun içindeki modulde değişti ama yine atesleme yok

    YanıtlaSil

Konuyla ilgili yorumlar yapabilir, aracınızda yaşadığınız bir problemi diğer kullanıcıların okuması için paylaşabilirsiniz. Dilerseniz sorularınızı üst kısımda bulunan ''İLETİŞİM'' panelinden, aracınızın marka, modelini ve arıza bilgilerini detaylı olarak belirterek iletebilirsiniz..