En İyi Fren Balata Markası, Fren Balata Markaları...


    Valeo, TRW, Ate, Bocsh, bendix, lucas, Hi-Q, gibi genelde piyasada bulunan fren balata markaları bunlardır ve onlarca daha marka vardır. Bunların içerisinden hangisi en kalitelisi derseniz de benim mutlak favorim TRW veya Valeo dur. Çünkü bu markaların içerisinde tel karışım malzemesi diğerlerine oranla daha az ve bizim servis söylemince kömürlü dediğimiz madde nin balata içerisinde fazla bulunması ve bunun faydası da daha kaliteli bir fren tutumu, daha sessiz fren demektir. Bu iki balatanın eksi tarafı diğer balatalara göre
biraz daha çabuk bitmesidir. Ama bence bu o kadar da önemli bir boyutta değil. Çünkü bir aracın freni ses yapmadan ve sıfır hata ile dört dörtlük çalışsın da bırakın diğerlerine göre bi 3-5 bin km önce bitsin balatalar hiç önemli değil bence. 

   Yalnız şunu da belirtmek istiyorum ben en iyisi olarak TRW ve Valeo markalarını önerdim ama diğer markalar kötü demiyorum. mesela Lucas veya bocsh gibi markalar da kötü değil güvenle kullanabilirsiniz. Bendix mesela özellikle son zamanlarda kaliteli balatalar üretmeye başladı fiyat olarak da fena değil. TRW belki de bunların arasında en pahalı olanı diyebilrim ve Valeo da pek TRW den geri kalmaz. 

Soru ve görüşlerinizi alttaki yorum kısmından yapabilirsiniz, saygılarımla...



EL FRENİ HAKKINDA DETAYLI BİLGİ İÇİN TIKLAYIN...

3 yorum :

  1. yumuşak balataları tercih ediniz tutuşu güzeldir.

    YanıtlaSil
  2. Lucas Trw nin eski adıdır.Aynı balata yani.

    YanıtlaSil
  3. Ben bosch marka takdırdım memnun değilim çok ses yapıyor

    YanıtlaSil

Konuyla ilgili yorumlar yapabilir, aracınızda yaşadığınız bir problemi diğer kullanıcıların okuması ve yorumlaması için paylaşabilirsiniz.