Renault 1.5 DCİ Motorda Enjektör Arızasını Tespit Edelim..

Renault 1.5 Dci Motorlu araçların Kronik sorunlarından biride ENJEKTÖR arızasıdır. 
Bir takım belirtiler gösterir arıza verdiğinde.
Bunlardan bazıları ;
*Sabahları Geç Çalışma
*Çalışırken Kara Duman Atma
*Hareket halindeyken Göstergede arıza ışıklarının yanıp sönmesi
*Araç Rölantide iken çok sarsıntılı çalışma
*Yakıtınızın artması dır.

Arızayı tespit edemez yada anlamazsanız malesef motorunuz ciddi hasarlar alır.


Şimdi Enjektör Arızasını En kolay ve kısa yoldan kendinizce tespit edebilme yönetminden bahsedeceğim.Öncelikle Motor Üzerindeki Üzerinde DCİ yazan Plastiği elinizle Çekerek (Hiç bir alet kullanmak gerekmez) çıkartınız..


Plastik Seruma Benzer siyah renkteki borular Mazot geri dönüş borularıdır. (Resim : 2 ) 
Motor Rolantide Çalışır durumdayken Bu Boruları elinizle yada bir kargaburun penseyle sadece kendinize doğru çekmek suretiyle sırayla çekiniz .. Çıktığı yerden bir miktar mazotun püskürdüğünü göreceksiniz. 
Çıkarttığınız boruyu tekrar takarak sıradan hepsini deneyiniz.
Püsküren Mazot Miktarında 4 Enjektör arasında orantısızlık var ise yani biri diğerinden daha fazla püskürtüyorsa Enjektörlerinizde arıza vardır.
Bu püskürtme işlemi direk akıyormuş gibi değilde. Oto yıkama makinasından suyun çıkışı gibi biraz hava biraz mazot şeklinde olmalıdır. 
Fazla İşeyen Enjektör arızalıdır.

Unutmayalım ki Enjektör Arızasının %99 Sebebi Kalitesiz veya Kaçak Mazottur.
Bildiğiniz Güvendiğiniz Firmaların EURO dizelini Kullanmaya Özen gösterin. İyi Forumlar Dilerim. 





Resim : 1



Resim : 2

Tepkiler:

6 yorum :

  1. Benim 2005 1.5 dizel kango aracım var. Aracım bazan geç çalışıyor. Bazan hşç çalışmıyor. 1 saat geçtikten sonra deniyorum çalışıyor. Özel ve yetkili servisede gittim. Çözüm bulamadılar. Sensörler değişti düzelmedi. Enjektör olabilir dedi servis ama garanti vermiyor.ucuz birşey değilki değiştireyim.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba 2006 renault kangoo 1.5 dizel aracımda enjektör sorunu yaşadım, ilk etapta kesik kesik enjeksiyon hatası lambasını yakıyordu, teşhis 2
    enjektörümde dönüşten bir hayli yakıt veriyordu, komple 4 enjektörlün tamir takımları yani valfleri değişti meme temizliği vs yapıldı takıldı, şuan araçta rölantide titreme var ve df133 arıza kodu ile yanma 4 nolu silindir hatası veriyor, kesik tesisat diyen var, beyin diyen var, pistona subaplara bakılması gerekiyor dendi, ben tekrar enjektörleri söktürttüm düzelir diye ancak sonuç alamadık arıza devam ediyor, biraz bilgim olduğu için beyinden enjektör valflerine gelen tesisat kablolarını ölçtüm kopuk yok, arızamın sebebi ne olabilir rölantide sanki 3 silindir çalışıyormuş gibi sarsıntılı çalışıyor, ikaz lambasını direk yakıyor, hız arttıkça arıza lambası sönüyor, yüksek hızda sorun yok gibi, ancak motorda %100 randıman yok, eski ivmelenme de yok, teşekkürler cevaplarınız için saygılar Ümit

    YanıtlaSil
  3. Kangoo 1.9 arac belli devire gelince ısusu kamıyon gibi sen geliyor vites büyütüyorum tekrar beli devire gelin ce aynı ses geliyor

    YanıtlaSil
  4. Merhaba; sayın ustam 1.9 dCİ laguna II aracımda yüksek vitesde yavaş giderken ve sabahları genel de sanki turbo devreden çıkıyormuş gibi araç gaz yemiyor.Rolantide bıraktığınızda 10-20 saniye sonra düzeliyor,sıkıntı ile ilgili yorumlarınızı bekliyorum,saygılar.

    YanıtlaSil
  5. Arkadaşlar 2009 dizel renault symbol araç sabahları gec calışıyordu enjektör dediler yaptirdim ertesi gun yine geç çalısti yine aynı ustaya goturdum enjektör yine patlamış dedi bende arrik sabahlari balata spreyi ile tek marsta calistiriyorum arabadan sogudum yardimci olursaniz sevinirim simdiden tesekkurler.

    YanıtlaSil
  6. 2006 1.5 kangoo kullanıcısıyim 5 senedir bende 1 kere yolda kaldım o da aküsü zayıfmis 70 amper civarı taktırdım saat gibiydi geçen sene soğuk havalarda çalışmamaya başlamıştı ki yaz geldi bir daha sorun teşkil etmedi fakat bu sene kasım ayından beri marşla çalıştıramiyorum sürekli balata spreyiyle hava hortumuna sıkıp geçici yanma sağlıyorum bu da subaplarda sese neden oluyor periyodik bakımlarıni ocakta yaptırdım bu sorunu da söyledim usta mazot pompası buji yakıt boruları ve enjektörlerden birinde olabilir dedi fiyat olarak 2500 tl gibi bir rakam,bujileri değiştirdim mazot pompasına kendim baktım yakıt kontak açıkken gayet basınçlıydi ve furth yakıt temizleme katkısindan kullandım duzelme olmadı geriye sadece yakıt hortumları ve enjektörler kaldı biraz araştırdım soğuk havada balata spreyiyle araç çalıştıranlarin genel arızası enjektörlerlerin ve memelerin mazotu geri vermesiymis,sorunu halledersem burdan yazarım

    YanıtlaSil

Konuyla ilgili yorumlar yapabilir, aracınızda yaşadığınız bir problemi diğer kullanıcıların okuması için paylaşabilirsiniz. Dilerseniz sorularınızı üst kısımda bulunan ''İLETİŞİM'' panelinden, aracınızın marka, modelini ve arıza bilgilerini detaylı olarak belirterek iletebilirsiniz..