PERİYODİK VE AĞIR BAKIMLARDA ARACINIZA NELER YAPILMALIDIR ?

PERİYODİK VE AĞIR BAKIMLARDA ARACINIZA NELER YAPILMALIDIR ?

Daha çok ihtiyaç olarak kullandığımız otomobillerimizden bizim bir çok beklentimiz vardır. Arıza yapmasın, yolda bırakmasın, az yakıt tüketsin vs. Ancak bizim aracımızdan
beklentilerimiz olduğu gibi, bu beklentileri alabilmemiz için aracımızın da gereken bakımlarını yaptırmamız gerekir. Özellikle düzenli olarak yaptıracağımız periyodik bakım hem aracımız için çok önemli, hemde bizim aracımızı rahatça kullanabilmemiz açısından çok gereklidir. Belirli kilometreye veya zamana ulaşınca periyodik veya ağır bakımları yapılmalıdır. Periyodik bakım veya ağır bakım denilen bakım türleri nedir, bu bakımlarda araca ne işlemler yapılır bundan bahsedeceğim ;
.



      Periyodik Bakımda ;


1- Hava filtresi değişimi

2- Yağ filtresi değişimi 

3- Motor yağı değişimi

4- Polen filtresi değişimi

5- Fren balata kontrolü

6- Ön ve arka süspansiyon sistemi kontrolü

7- Rot ve balans ayarı

8- Sıvı kontrolü yapılır


Hava Filtresi ; 

 Motora giren havanın temiz olması ve filtreden rahat geçmesi gerekir. Kirlenen hava filtresi motora giren havanın yoğunluğunu ve kalitesini düşürür.

Yağ Filtresi : Motor çalışırken sürekli yağ filtresinden geçer ve motordan kopan küçük metal parçalarını ve diğer oluşacak pislikleri toplar. Tıkanması halinde motora ciddi zararlar verir.

Motor Yağı ;

 Motor yağı periyodik bakımlarda değiştirilmesi gerekenlerin başında gelir. Belirli kilometrelerden sonra özelliğini yitirerek parçalar arasındaki sürtünmeyi fazlalaştırarak motora ciddi zararlar verir. Aracınızın marka ve modeline uygun kullanım şartları karşılayan motor yağlarını kullanın.


Polen Filtresi ;

Araç kabin içerisine giren havayı temizleyerek sağlıklı nefes almamızı sağlar. Özellikle ülkemizde tozlu yollarda toz solumamızı önleyerek toza karşı alerjisi olan insanlara da sağlıklı hava sunar. Her periyodik bakımda polen filtresini de değiştirmekte fayda vardır.


Fren Balatası ;

 Ön ve arka fren balatalarının seviyeleri kontrol edilir, biten balatalar takım halinde değiştirilmelidir.


Süspansiyon Sistemi ;

 Süspansiyon sisteminde boşluk yapmış veya bozulmuş parça var ise tespit edilip değiştirilir.


Rot ve Balans Ayarı ;

 Rahat ve sorunsuz bir sürüş için rot ve balans ayarlarının yapılması gerekir. Rot ve balans ayarlarının önemi lastiklerinizin ömrünü uzatmakta büyük rol oynar.
Sıvı Kontrolü : Fren hidroliği, direksiyon yağı, motor suyu antifrizi, cam suyu kontrolleri yapılır, eksiği olanlar tamamlanır.


Ağır Bakımda ;


1- Triger kayışı set olarak değişir. ( Km veya yıl olarak ömrü dolmuşsa )

2- Debriyaj seti kontrol edilir gerekiyorsa değişir

3- Fren balataları kontrol edilir, gerekirse değişir

4- Süspansiyon sistemi kontrol edilir, bozulmuş, özelliğini kaybetmiş parçalar değişir. (Amörtisör, z rot vs. )

5- Şanzıman yağı değişir

6- Yağ sızıntısı olup olmadığı kontrol edilir varsa conta, keçe lastik gibi sızdırmazlık sağlayan parçalar değişir.

7- Araç komple elle gözle kontrol edilir varsa bi aksaklık onarılır. ( Far ayarı, yanmayan lambalar, silecekler, rot ayarı vs.)

8- Periyodik bakımda yapılan tüm işlemler ağır bakımda da yapılır.



Konuyla ilgili soru ve görüşlerinizi yorum kısmından yazabilirsiniz..


Tepkiler:

6 yorum :

  1. Merhabalar renault megane 3.
    2013 model
    2014 trafik cıkışlı olup
    110 hd 1,6 joy benzinlı modelıdır
    aracım agır bakıma bır ay önce yanı 22000 km de gırdı
    aracım suan 27000 km de ama sankı araçta hıcbır amortisör yok mus gıbı cukurları en ufak tümsegı bıle cok hıs ettırıyor lastıkler daha 5000 km benı götürür dıye dusunuyorum acaba sorun lastıklerde olabılırmı?
    bır etkısı yok ıse bu arac neden böyle oldu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lastiklerin havasını kontrol ettir. 1 tanesi diğerine göre daha inik olabilir. Aklıma gelen bir amartisörlere bi baktır derim.

      Sil
  2. I20 dzel in 2013 modelin agir bakimlari kac km de yapılmalı

    YanıtlaSil
  3. Benim bi sorum olcak bende 2013 lınea var euro5 motor 1.3 dizel fan çalısınca aracta abart egzoz varmış gibi ses gelıyor fan kapanınca düzeliyor vede bu sorun genellıkle ılk calıştırdıgımda oluyor yolda gıderken hararet bırden 90a gelıyor sesı degısıyor arabanın bunun sorunu ne olabılır kıme gıtsem bulamadı makıneye baglattım hıc bısı görunmuyor

    YanıtlaSil
  4. merhaba getz aracım var 2007 model ve 226 bim km de araç bende 3 yıldan beri bulunuyor 195 binde almıştım periyodik bakımlarını yaptıryorum düzenli ama ağaır bakım ile öncesindende habaerim yok bunu nasıl öğrenebilirim tamirciminmi bakması gerekiyor zincire ve diğer unsurlar , teşekkür ederim...

    YanıtlaSil

Konuyla ilgili yorumlar yapabilir, aracınızda yaşadığınız bir problemi diğer kullanıcıların okuması için paylaşabilirsiniz. Dilerseniz sorularınızı üst kısımda bulunan ''İLETİŞİM'' panelinden, aracınızın marka, modelini ve arıza bilgilerini detaylı olarak belirterek iletebilirsiniz..