Peugeot Partner veya Citroen Berlingo Aracınız Sabah Geç Çalışıyorsa ?

Öncelikle siz de biliyorsunuz ki berlingo ve partner araçların armaları hariç neredeyse herşeyi aynı fransız PSA tarafından üretilmiştir. Yani anlatacağım geç çalışma sorunları iki araç için de geçerlidir.
 Partner veya Berlingoların sabahları geç çalışma sorunu genelde...
...1.9 dizel motorlu olanlarında sık görülür. Bu 1.9 motorların ilk olarak aküsü, sabahları marşa bastığınızda yeterli düzeyde olması gerekir ve ayrıca marş motorunuzunda iyi çalışması gerekir. Yani aracınız sabahları marşa basarken motorunuz yavaş dönüyor ve sesi boğuk geliyorsa evvela akü ve marş motorunuzu kontrol ettirin derim. Marş sağlam basıyor motor çalışmıyorsa bu bir veya bir kaç sebepten olabilir.
1- Aracınızın bakımlarını zamanında ve tam olarak yaptırın. ( Özellikle mazot filtresi aracın çalışmasında büyük rol oynar, motor yağı ise marşın kolay basmasını etkiler )
2- 1.9 dizel olan bu araçların motoru ısıtma bujisiz sabahları çalışması çok zor olur. O yüzden ısıtma bujilerinin sağlam olduğundan emin olmak için mutlaka kontrol ettirin.
3- Eğer havanın çok soğuk olduğu zamanlardaysa ( -20 ler gibi ) mazotunuz donmuştur veya donmaya yüz tutmuştur. Bunun için de mazotu en kalitelisini ve euro dizeli tercih edin. ( Bir tamirci olarak benim tavsiyem hava -10 veya daha soğuklarda seyrettiği günlerde 1 depo mazota 1 litre benzin koyun. Bu benzin bir depo dolusu mazotun donmasını engellediği gibi sabah çalışmasını da kolaylaştırır. Ayrıca korkmayın motora ve yakıt sistemine felan hiçbir zararı olmaz faydası olur bana güvenin )
4- Yakıt sisteminin özellikle depodan gelen hortumun pompanın giriş hortumuyla birleştiği noktadan ve mazot pompasıyla mazot filtresi arasındaki hortum boru ve bağlantı elemanlarının sağlamlığından emin olun. Bunlardan birinden en ufak bi hava alırsa sabaha kadar pompanın içindeki mazot deponun içine geri gideceği için yakıt sistemi hava yapar ve aracınız çok geç çalışır veya çalışmaz.
5- Bu 1.9 dizel partner veya berlingoların mazot filtrenin takıldığı el pompası ( komple plastiktir ) çok bozulur. Buton gibi pompalamak için bastığınız butonun dibinden kenarında mazot gözüküyorsa oradan mazot kaçırıyodur veya hava yapıyodur dolasıyla aracınız geç çalışır. Eğer o parçayı komple değiştirip para harcamak istemiyorsanız depodan filtreye geliş hortumuna bir çek-valf taktırıp bu dertten kurtulabilirsiniz.
6- Düşük ihtimallede olsa motorunuzun ömrü bitmiştir yani silindir-piston-segman aşırı aşınması sonucu motorda kompresyon düşük olup ilk patlama zor gerçekleşmesinden dolayı aracınız geç çalışıyor olabilir. Bunun çözümü motor rektefiye yaptırmak değil tabi o kadar para harcamayın boşuna:) arabayı satın gitsin ona edeceğiniz masrafı üstüne koyup yenisini alın :))

Tepkiler:

29 yorum :

  1. çok teşekkürler bilgilendirdiğiniz için :)

    YanıtlaSil
  2. En iyisi 1.6 hdi olanı hacı :)

    YanıtlaSil
  3. pARTNERLERDE Kronik Sorun Mazo otomatiğinin erken bozulması bu yüzden aracı yokuşa bırakınca yada 2 gün çalışmazsa mazot geri kaçıyor el ile mazot filtresinin üstündeki pompaya basmak gerekiyor.170 tl olan mazot otomatiğini düzeltin sorun kalmayacak

    YanıtlaSil
  4. slm bende 1.9 partner var 2001 model araç 2 gündür sabahları hiç çalışmıyo saatlerce marşa basmaktan akü bitiyor eterle çalıştırıyorum bu neyden kaynaklanır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Sabahları çalışmamasının sebebi ya ısıtmalar patlaktır ısıtamadığından çalışmıyordur ya da mazot sistemden geri boşaldığından sabahları çalışmıyordur. Murat beyin de dediği gibi mazot filtresinin üstündeki butona defalarca sertleşene kadar basıp marşa bastığınızda çalışıyorsa demek ki mazot geri kaçmış demektir ve mazot sistemini kontrol ettirmeniz gerekir. Eğer mazot filtresindeki butonu defalarca pompalamanıza rağmen sabah yine zor çalışıyorsa veya etherle çalışıyorsa ısıtma bujilerini kontrol ettirin.

      Sil
    2. bu sorun bendede var beyfendi.ilk başlarda butona sertleşene kadar bastıgımda bir türlü çalışıyordu.şimdi oda yok..dün itibariyle bujilerin dördünü birden değiştirdim ustanın değimi ile sabaha sorunsuz çalışacak..ama sabah yine çalışmadı.ancak vurdurmak gerekiyor çalışması için.bilmiyorum ne yapacağım..

      Sil
    3. Sizin aracınızda buji veya mazot değil de elektronik bir arıza olabilir. İyi bir oto elektrikçiye aracınıza baktırmanızı öneririm. Daha önce başıma gelmişti, 1.9 berlingo sabahları geç çalışıyordu. Aracın krank sensörünü değiştirdim araç düzeldi. Sizin aracınızda da eğer mazot sisteminde bir sıkıntı yoksa elektronik kısmında sıkıntı olabilir yani. Geçmiş olsun

      Sil
    4. USTAM krank sensörü motorun neresinde tam olarak sanırım bunu değiştirsem iyi olacak anı sorun benimde var .

      Sil
    5. bende de 2001 pejo partner var. sabahları soğukta zor çalışıyor hatta çalışmıyordu. vurdurmak zorunda kalıyordum. bujileri yeniledim olmadı mazot pompasına bakım yaptırdım olmadı enjektörlere bakım yaptırdım olmadı marş dinamosuna bakım yaptırdım yine olmadı . en sonunda motor silindir kapağını açtırdım subaplara bakım yaptırdım. Nihayet problem çözüldü. Şimdi sabahları ayazda bile kontağı çevivirir çevirmez çalışıyor. sizdede böyle sorun varsa hiç uğraşmayın subaplara bakım yaptırın vesselam.

      Sil
    6. aynı sıkıntı benim 1.9 berlingoda var yokuş aşağı park edince çalışıyor yokuş yukarı çalışmıyor..mazot filtresinin üzerindeki butona basıp pompalayınca çalışıyor..mazot filtreden geri kaçıyor...

      Sil
  5. merhabalar bende citroen berlingo 2003 model var öyle sabahları geç çalışma gibi bir sıkıntısı yok ama en büyük sıkıntım çekiş gücü yokuşlarda okadar zorlanıyorki yüzde 30 luk yokuşlarda 2. vitese bile düşüyorum bu beni arabadan baya sogutdu ve bişey daha dikkatimi çekti mazot flitresi tamamen iptal edilmiş yakıt pompasından direk enjektörlere verilmiş bu sıkıntı yaratırmı yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Kesinlikle sıkıntı yaratır. Hatta çekiş düşme sebebi de enjektörlerin bu yüzden zarar görmüş olmasından olabilir. Bir an evvel mazot filtresini taktırıp enjektörlerinizi de kontrol ettirmenizi tavsiye ederim. Aksi takdirde mazot pompasına ve enjektörlere büyük zarar verebilir.

      Sil
    2. Otomobil Uzmanı Arkadaş Kesinlikle Doğru Söylüyor Derhal Mazot Filtresi Taktırın.Aynı Şey Bi Arkadaşımın Başına Geldi Ben 2002 Modelle 4 Vitesle Çıkıyorum Aynı Yokuşu Arkadaş 2.Vitesle Çıkıyordu.Sattı Aracı Çok Düşük Fiyata Çok Pişman Piyasada Dürüst Esnaf Bulmak Zor Ankarada İseniz Önerebileceğim Pejo Servisinden Ayrılıp Dükkan Açan Usta Arkadaşım Var Yaptığında Aracınızdan Memmun Kalmazsanız Paranızı İade Ediyor.

      Sil
  6. 2003 model ctreeon berlingo var bende müşür den mazot kaçırıyor buyüzden aracımı bir türlü calıstıramadım neyapmam lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meraba. Mazot kaçağı olduğunda aracınız zor çalışır. El pompasına basarak mazotu getirmelisiniz ancak çalışır. Mazot kaçağını kesmek içn de müşürü değiştirmeniz gerekiyor.

      Sil
  7. Slm hocam benim 2006 model 1.9 partnerim var. Araci yokus asagi koyarsam 1marsta calisiyor duzlukte veya yokus yukari koyarsam calismiyor uzun sureli marsa basarsam. Zor calisiyor bana bi yardimci ola bilirmisiniz

    YanıtlaSil
  8. Mazot filtresine baglanan hortumlarin kelepcelerini kontol.ettrin yada kendiniZ rornavida ile sikiniz. Hava yaptigi icin pompalarsiniz. Bende öyle oldu sıktım oldu. Tamirci mazot pompasinin degisegini soylemisti. :)))) dürüst esnaf zor.

    YanıtlaSil
  9. 2000model bir partner almayi dusunuyorum 27000de es dost korkutuyor sizce ne yapmaliyim bi yardimci olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Temizi Kullanılmışsa Al.Benide Çok Korkuttular Parçası Pahalı Şöyle Böyle Diye Ama Araç Bakımlı Kullanıldığı Taktirde Sorunsuz Dağ Tepe Dolanıyorum Ben 2002 Model Var 6 Ay Oldu Alalı 230 Binde Aldım Şu An 240 Binde Tek Sıkıntısı Sabahları Geç Çalışması Onun Haricinde Gayet Memmunum Şehir İçi Yakıt Konusunda Biraz Can Sıkıyor Ama Sonuçta 1.9 Motor Normal Diye Düşünüyorum.

      Sil
    2. Pompadan benimde var duz yildiz pompa taktirdim suan bir yildir calisiyor. Yari otamatik pompa olan lar calismada sikinti var

      Sil
  10. Merhaba, 1998 peugeot 806 yapılmasına rağmen mazotu geç alıyor tekrar pompacımı gerekir üzerinden ayarlanabilir mi?

    YanıtlaSil
  11. Sa ustam kolay gelsin partner 2002 1.9 dizel hava yapıyo bendede pompalıyorum zor çalışıyo yolda gelirken gaz kesmeye başladı istop etmeye başladı birde bazen gaz yemiyo bazende yağ gibi gidiyo deli olucam yardımcı olabilirmisiniz

    YanıtlaSil
  12. Slm hocam bende 2003 1.9 berlingo var 1 aydır sabahlari calisdirdigimda ısınmaya döneceğim zaman istop yapıyor birdaha çalıştırıyor bu sefer rolenti kendi kendine yükseliyor alcaliyor birde sabit gazda giderken kendi kendine atlama çekiş yükseliyor düşüyor ustaya gittim mazot otomatiginden diyor hava alıyor oyüzden yapıyo diyor dogrumudur ne yapmaliyim yardimci olursaniz sevinirim

    YanıtlaSil
  13. Selâmünaleyküm ustam bende ki sıkıntıda bu kasnak tarafından şak şak şak diye ses geliyor kayislarin olduğu yerden arada bi genelde motor soğukken yapıyor balans varmış o değişecek dediler bana daha çok Bila dagitmis gibi geldi yardimci olursaniz sevinirim

    YanıtlaSil
  14. S.A ustam bende 2005 berlingo var. Araç yolda gaz kesiyor traktör gibi ses yapıyor ve hızlanıyor sonra tekliyor gibi oluyor düzeliyor ve bunu hep yapıyor. Mazot filtre kabini arızalı dediler yaptırdım yok yine yemedi geç çalışıyor devamlı.. akü dolu kizdirma bujilerini değiştim yine yok. Yağ soğutucu patladı yaptırdım yine arıza yaptı şimdi öyle biniyom. Araç çekiç den çok düşüyor hafif rampada bile bayılıyor. Bi zahmet yardımcı olur musun.. birde is yerin varsa nerede? Bur çayını içelim

    YanıtlaSil
  15. Sa. Ustam kısa olarak anlatıyorum öncelik. Aracın yağ soğutucu patladı yaptırdım yine arıza yaptı şimdi öyle biniyom. Ara ara yolda gaz kesiyor traktör gibi ses yapıyor ve hızlanıyor sonra tekliyor. Kesik kesik çalışıyor rampada eğimli yolda bayılıyor. Mazot kabinini degistim hiç fayda vermedi. Dertliyim usta anlayacagin bi zahmet aydinlat beni. Birde iş yerin varsa nerede? bir çayını içelim selametle

    YanıtlaSil
  16. Mrhb ustam öncelikle forumdaki paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim benim size sorun su bende 2000 model 1.9 berlingo var silindir kapağını sifiriyla değiştirdikten sonra motorda sabahları ilk çalıştırmadan 5-10 saniye sonra bir hırıltı başlıyor sanki hava yapan su motorları gibi hır hır ses yapıyor motor su sıcaklığı normal fan açma sıcaklığına yaklaştığında veya motorun on kısmında bulunan soket tutucu metal aksamına parmağımla baskı uyguladığımda ses kesiliyor motoru yaptirdigim ustama belirttiğim de avans ayarından dedi ve bir nevze daha ayarladım dedi fakat bu seferde hem sabah ilk çalıştırmada hemde 5.vites düşük devirde yapmaya başladı acaba bu sesin sebebi ne olabilir bir fikir verirseniz çok sevinirim artık çıldırmak üzereyim

    YanıtlaSil

Konuyla ilgili yorumlar yapabilir, aracınızda yaşadığınız bir problemi diğer kullanıcıların okuması için paylaşabilirsiniz. Dilerseniz sorularınızı üst kısımda bulunan ''İLETİŞİM'' panelinden, aracınızın marka, modelini ve arıza bilgilerini detaylı olarak belirterek iletebilirsiniz..