Tekrardan merhabalar. Daha önce motor suyuna yağın karışma sebeplerini detaylıca anlatmaya çalışmıştım. Şimdi de bunların çözümünü ve arıza tesbitini yapmayı anlayalım. ( O yazıyı okumak için tıklayın ) . Arıza tesbitini yaparken tabiki ilk önce en kolay ve en az masraflı yerden başlamak gerekiyor. Bu arızanın oluşumunu sağlama imkanı olan en kolay kısım ise tabi ki yağ soğutucusudur.
Bana gelen mesajlarda en sık problem araç sahibinin motor suyunda yağ görüp ustaya götürmesi ve ustanın da bu arızanın silindir kapak contasından kaynaklandığını düşünüp contayı değiştirmesidir. Ve tabi arızanın gitmemesidir. Maalesef ki bazı ustalarımız eski araçlarla yeni model araçların arızalarını karıştırabiliyor. Çünkü eski araçların bir çoğunda yağ soğutucusu bulunmamaktadır. Bu yüzden bazı ustalarımız ezbere bir karar verip silindir kapağını söküyor ve araç sahibine ekstra fazla masraf yaptırıyorlar.
Özellikle günümüz araçlarının neredeyse tümünde (özellikle dizellerde) yağ soğutucusu bulunuyor. Bu yağ soğutucuları da çok çabuk arızalanabiliyor. Şöyle söyleyeyim: servise bu arıza ile gelen araçların %90 ının arızası yağ soğutucu çıkıyor. Tabi yağ soğutucusu olmayanlarda da silindir kapak contası oluyor.
İlk bakılması gereken yer olan yağ soğutucusu sökülür. genelde bir giriş ve bir çıkışı bulunur. Bunlardan birisi kapatılıp diğerinden basınçlı hava verilir ve soğutucu su dolu bir kaba batırılır. Tıpkı bisiklet lastiğinde patlak delik arar gibi. Suya batırıp basınçlı havayı verdiğimizde yağlı kısmından baloncuk çıkmamalıdır. Eğer ki baloncuk çıkıyor ise soğutucu delik demektir. Yenisi çok pahalı değildir ve orjinali ile değişitirilmelidir. ( Yan sanayiler tekrardan çabuk deliniyor ) Pahalı değildir dememin sebebi silindir kapak contası değişim maliyetinin ortalama 6 da 1 i kadar olduğu içindir.
Soğutucu söküldü ve baloncuk çıkmadı. Bu durumda yine hemen silindir kapağı sökülmeye başlanmamalı. Çünkü soğutucunun içerisindeki kıl gibi olan çatlak soğukken kapanıyor, ısınınca açılıp yağı suya karıştırıyor olabilir. Bir pürmüz tüp vasıtasıyla soğutucuyu ısıtıp tekrardan baloncuk kontrolü yaptırın. Amaan usta o kadar detay çok düşük ihtimal demeyin. Soğutucusu delik olanların % 60 ı bu şekilde delik çıkıyor. Yani çok hassas. Zaten çok delik olsa motorda yağ kalmayıp hepsi suyun içinde olur.
Peki soğutucuyu bir de ısıtıp baktık yine delik yok diyorsanız ve contalarından vs eminseniz işte o zaman silindir kapak contası değişecek demektir. Yalnız toparlayacak olursak eğer aracınızda yağ soğutucusu var ise, soğutucuyu kontrol ettirmeden silindir kapağını söktürüp boşuna masraf ettirmeyin.
Ayrıca arızayı hallettikten sonra en son motor soğutma suyu sistemi ilaç veya temizleyicilerle defalarca yıkanmalıdır. Sadece su kabını yıkamak çözüm getirmeyecektir. Kısa süre sonra tekrar su kabında yağ görebilirsiniz.
Elimden geldiğince detaylı anlatmaya çalıştım. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Görüşmek üzere.
Motor suyuna yağ karışma sebeplerinin anlattığım yazıya burayı tıklayarak bakınız.
Aracınızın Kaloriferi Isıtmıyorsa BURAYI tıklayın.
Peugeot 307, 407... Citroen C4, C5... Ford Focus, C max.. Aracınız Sesli Çalışma Sebepleri için BURAYI tıklayınız..
www.dizaynrentacar.net
YanıtlaSilemeklerinize saglık
Megan1 yedek su deposundan hava geliyor ve biraz gaz kokusu soru ne olabilir şimdiden teşekkür ederim
YanıtlaSilMerhaba iyi akşamlar aracım megan1 arabam 3 hafta önce hareret yaptı conta degistd bugünde su konulan yere yağ dolmuş sebebe ne olabilir
YanıtlaSilMerhaba iyi akşamlar aracım megan1 arabam 3 hafta önce hareret yaptı conta degistd bugünde su konulan yere yağ dolmuş sebebe ne olabilir
YanıtlaSilçok faydalı bir paylaşım. teşekkürler
YanıtlaSilBenim opel corsa c 2006 1.3 dizel aracim var.Yedek su deposunda siyah yaglanma olmus.Yag sogutucusunu degistirdikten sonra hangi araliklarla kackete ilaçlı suyla yıkanmalı
YanıtlaSilSoğutucuyu değiştim ve temizlik ürünleriyle temizlemeye çalıştılar ancak biraz mesafeden sonra yine yağlanıyor burada borularda ki yağ çıkıyor demek mi doğru olur yoksa sorun soğutucu da değil silindir kapağın da demek mi
YanıtlaSilHarika teşekkür ederim.
YanıtlaSilMerhaba. 2005 pegeut partner 2.00 hdi soğutma suyunda yağ vardı. Suyu boşaltıp temizledim. Tekrardan kontrol ettiğimde su yanık yağ gibi koyu kıvamda üste tabaka olmuş. Ancak motorun yağında su yok, yağda eksilmede yok ve suyun hava alma tapalarından gelen su da temiz. Hatta 2.kez radyatör suyunu boşalttığımda anyifirizli suyun boşaldığını fark ettim. Soğutma kabında oluşan yağlı siyah ve kahverengi köpüksü karışım sebebi ne olabilir. Not. Aracı aldım kişi hararet yaptırmış ustasını aradım yağ soğutucu sunu değiştirdim radyatörü temizleyin düzelir dedi. 2 defa ilçla temizledik durum bu. Sorun hakkında önerileriniz için şimdiden teşekkür ediyorum.
YanıtlaSil4 kez değiştiği halde yağ soğutucum tekrar tekrar patlıyor. Sebebi ne olabilir. Araç Citroen xsara 1,4hdi
YanıtlaSil5 kez ard arda niye yağ soğutucu patlar? Araç Citroen xsara 1,4hdi
YanıtlaSilÇözümü buldunuz mu benim araçta üst üste patlattı 3 kez lütfen yardim
SilCtroen c3 yeni kasa 2010 benzinli yağ soğutucu varmi acaba bu arac ta
YanıtlaSilGerçekten emeğinize sağlık güzel bir içerik olmuş
YanıtlaSilMrblar benim araba reno 19 alize arabam hararet yaptı ve radyatör suyuna yağ karıştı arabayı temizlettim tekrardan aynı sıkıntıyla karşılaştım internetten bi ilaç buldum o ilacın sayesinde şuan yağ yok ama gaz beyninde tıkanma mevcut demem şu acaba araba çantamı yaktı. Yoksa motor blokmu çatlak yalnız motora yağ karışmıyor sadece suya ve egzozdan beyaz duman gelmiyor
YanıtlaSil